"...When you run so fast to get somewhere,
you miss half the fun of getting there..."
(David L. Weatherford - "Slow Dance")

Saturday 4 December 2010

Şi mi-am dat cu capu'-n gură: azi, mass-media

O ştire inutilă bântuie cu acelaşi arhicunoscut grad de tembelism agresiv, atât de caracteristic spaţiului mioritic, şi am fost tentat iniţial s-o ignor, dar am avut stupefacţia să o mai şi văd comentată şi analizată cu “profesionalism” de nişte mononeuronali pseudo-analişti de toate cele, dramatic fiind faptul că unii dintre ei se dădeau a fi chiar un soi de zamă de sămânţă oficială! Dar să vă redau câteva fragmente din ştirea cu pricina:
CE TRAGE ECONOMIA ÎN JOS
Agricultura, construcţiile şi comerţul trag economia românească-n jos. […] Datele Institutului Naţional de Statistică arată că, în al treilea trimestru al acestui an, construcţiile au înregistrat cea mai mare scădere, de aproape 15 procente faţă de perioada similară din 2009. Urmează agricultura cu o scădere puternică de 7,6 la sută, care i-a surprins pe analişti [sic!], iar apoi comerţul: minus 6,5 la sută. […] Semnalele pozitive au venit din industrie, care a înregistrat un plus de 4,2 la sută comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”

Nu am citat fabrica de ştiri pentru a nu-i face nici o formă de reclamă, întrucât nu merită (aparent!) nici o atenţie, deşi încă mai visează că e un pivot al mass-mediei româneşti. Pe de altă parte, se ştie că şi reclama negativă poate avea chiar unele accente pozitive.

Dacă etimologia substantivului “analist” se va dovedi că are ceva rădăcini comune cu substantivul “anal” atunci pentru mine problema este clară şi mă declar profund străluminat de analizele făcute de “specialiştii” cu pricina. Dar dacă nu şi respectivii clarvăzători chiar au statut de aruncători cu privirea şi de emitenţi de premoniţii astro-fiziologice asupra stării naţiei autohtone, atunci musai trebuie să le răspund (şi fiţi convinşi că le-am trimis şi lor spre înştiinţare acest mesaj).

Deci, inestimabililor obliteraţi, exceptând câteva minuscule monarhii, ducate sau ce alte conglomerate or fi, eu unul nu am cunoştinţă să existe vreo naţiune pe planetă care să trăiască exclusiv din producţia de roţi dinţate, de cuie sau/şi de izmene şi lumânări de pom. Agricultura şi construcţiile sunt două ramuri fără de care nici un popor nu poate accede la identitate şi independenţă reală. Aşa că dacă astea două sectoare economice vă încurcă socotelile cu creşterea economică mai abitir decât v-aţi fi aşteptat, eu zic să le propuneţi guvernanţilor spre desfiinţare totală şi imediată pentru relansarea viguroasă a economiei româneşti. Cum probabil aţi fost atât de şocaţi în fandaxie când aţi văzut că numai agricultura, construcţiile şi comerţul “trag economia în jos” cu aproape 30% n-aţi mai avut puterea să mergeţi mai departe şi să faceţi un Top 5 ca măcar să aveţi imaginea completă a prăbuşirii României. Dar dacă sunteţi cu adevărat curioşi şi puteţi suporta crudul adevăr, iote că vă dezvălui eu care sunt celelalte două sectoare din cauza cărora motoarele româneşti horcăie agonizant: sănătatea şi învăţământul. Cu cât? Păi, ca să nu se mai obosească analiştii voştri cu calculele, amândouă “trag în jos” exact cu diferenţa de până la 100%.

No comments:

Post a Comment